All I want for Christmas is...

-
 Mnohí z vás už Štedrú večeru majú za sebou, niektorých tento magický moment ešte len čaká... Ani sme sa nenazdali a opäť k nám zavítali Vianoce, pre mňa najkrajší sviatok v roku. Ligotavý vianočný stromček , vyzdobený stôl prehýbajúci sa rôznorodým jedlom od chutných koláčikov po majonézový šalát s podkovičkami z kapra či tajuplná atmosféra, ktorú si vychutnávame v kruhu svojich blízkych. Tento neobyčajný večer je vždy iný, i keď sa opakuje každý rok.














Postupom času a s pribúdajúcim vekom som prišla na chuť tým "pravým" Vianociam. Bez haldy darčekov, pretekania s kamarátmi a prípadného smútku, ak ste nedostali to, čo ste si napísali Ježiškovi. Samozrejme, detstvo je úžasná vec a jednou z najkrajších spomienok považujem tú z Vianoc, kedy som v napätí očakávala, či dostanem ďalší diel Ambry Čiernej alebo sa mi konečne podarí uvidieť Ježiška.. Ako sa však vraví, nič netrvá večne.



Problémom je, že ľudia akosi zabúdajú dospieť. Nechávajú sa pohltiť materializmom a chuťou vlastniť toho viac než ostatní. Aby sa mali čím chváliť, predsa.  Ak vám milovaný človek venuje darček , ktorý vás zahreje na duši a v duchu ste šťastné, že si na vás spomenul, všetko je v poriadku a teším sa spolu s vami. Avšak dávajte si pozor na prekročenie hranice, ktorá z ľudí robí zvláštne bytosti. Akosi si prestávame vážiť to, že sme súčasťou tepla rodiny, máme možnosť prežiť tento čas v kruhu svojich blízkych a aspoň na chvíľku spomaliť..  Pretekáme sa, namiesto toho aby sme sa podelili. Závidíme, namiesto toho aby sme si dopriali. Nadávame , namiesto toho aby sme si pomohli. Vianoce sú viac ako len narýchlo nakúpené darčeky z Auparku. Vianoce sú predovšetkým o nás. Čas kedy si celý deň popri chystaní večere môžte dopriať celodenné pozeranie rozprávok a vrátiť sa do detských čias. Čas kedy vám vôňa škorice, ihličia a lásky vonia viac ako nový parfém od Chanelu.Čas kedy si samozrejme radi  vychutnávame  kulinárske schopnosti svojej babky, maminy alebo aj nás v podobe medovníčkov a rôznych dobrôt.ktorým nevieme odolať celé sviatky.


Keď počujem otázku: Čo by si chcela na Vianoce?  vždy sa usmejem. Je jasné že by som nepohrdla tuctom nových krásnych topánok, jagavých šperkov alebo štýlového oblečenia. Avšak toto všetko si môžem dopriať aj ja. Počas celého roka. Počas celého života. Preto na túto otázku mám vždy jednoznačnú odpoveď : Prajem si zdravie, pretože to je jediné, čo si človek nedokáže kúpiť. Prajem si spomaliť čas, pretože i keď to je životom dané, neskutočne ma bolí a chýbajú mi blízki, ktorí už bohužiaľ nie sú medzi nami. Prajem si aj naďalej toľko lásky, koľko sa mi dostáva a prajem si úsmev, pretože dokým človeku nezmizne z tváre, tak je jasné , že nič nie je stratené :)



Milé čitateľky/čitatelia , prajem vám zažiť PRAVÉ Vianoce. Skúste sa odlepiť od najnovšej kabelky Michaela Korsa a namiesto toho pevne obímte svoju starú mamu, ktorá tu už o rok nemusí byť... Prajem vám krásne, pokojné ,požehnané Vianoce a sviatky strávené v kruhu svojich blízkych. Pretože nič nie je horšie ako samota.

A pamätajte, že darčeky venované z lásky sú tie najkrajšie!




Vaša Brunette

2 comments

Thank you for visiting Magnifique Brunette. 2014 © All rights reserved by Magnifique Brunette. Powered by Blogger.