Móda ponúka množstvo druhov doplnkov, ktoré sa jednoducho nedá nemilovať. Niektoré ženy nedokážu existovať bez správnej kabelkovej rodinky zahŕňajúcej clutch, crossbody alebo obrovskú kabelu, do ktorej dokážu nahádzať celý svoj svet.. Iné majú potrebu vlastniť šperky, ktoré dýchajú históriou, značkou alebo krásnou spomienkou. Existujú aj také , ktoré by sa jednoducho bez topánok cítili nahé a zastávajú názor, že tých dobrých kúskov nieje nikdy dosť.
Ja sa ako správna žena radím do všetkých spomínaných skupín . Postupne prichádzam na chuť každému doplnku či kúsku odevu, pretože začínam chápať nielen ich zmysel, ale aj predovšetkým ich bohatú históriu, vďaka ktorej sa stávajú pre mňa neskutočne cennými. Nemám rada ľudí, ktorí sa "vystajlujú" od vrchu až dole Louis Vuitton pretože je to "in" , sú "luxusní" a istej doby to bola davová psychóza, na ktorej dodnes ryžujú predovšetkým Ázijci svojou výrobou "fejkov". Veľa z nich však nechápe pointu tejto značky, vďaka ktorej je cenná. Ak by som polovičke z nich povedala, že Louis bol kedysi prvý, kto začal vyrábať revolučné kufre z ktorých dav šalel nielen pre ich štýlovosť ale aj predovšetkým pre ich praktické využitie, len nechápavo by na mňa zazerala. Vo svete módy je skrátka stále čo objavovať, nielen sa pretekať, koho outfit bude ten drahší.
Medzi mojich nových obľúbencov radím pána menom Thierry Hermès. Svoju firmu založil v roku 1837 a spočiatku sa venoval výrobe konských sediel, postrojov či jazdeckých topánok. Túto ideu tvorenia máte možnosť vidieť aj v logu tejto značky, ktorým je kočiar s jazdcom a koníkom. Jeho firma sa zasluhuje výrobou prvej koženej bundy na zips , neobyčajných hodvábnych šatiek či parfémov, z ktorých každá nesie svoju osobnosť.
Prvá dámska módna kolekcia bola vytvorená návrhárkou Lolou Prusac a bola predstavená v Paríži v roku 1929. Veľkej obľube sa tešili spomínané hodvábne šatky, ktoré sú doteraz snom a domovom veľkého počtu ženských šatníkov. Od roku 1937 sa vyrába šatka s názvom Carré Hermès, na ktorej výrobu je potrebných 250 kokonov priadky. Do tejto chvíle bolo vyrobených 25 000 rôznych vzorov. Väčšina je pochopiteľne motivovaná jazdeckými symbolmi.
Je len na vás , ktorú si vyberiete, a vďaka ktorej osviežite a pozdvihnete svoj outfit na trošku vyššiu úroveň.
Ak ste si už konečne našli tú svoju, nemáte ešte tak celkom vyhraté. Dôležité totiž nie je len ju vlastniť, ale aj vedieť, ako ju zaujímavo a správne nosiť. Prinášam vám pár tipov, ako svoju "hermèsku" nosiť tak, ako si zaslúži :
Dnešné módne trendy diktuje avantgardný módny návrhár Jean Paul Gaultier, ktorý nadväzuje na tradíciu značky a väčšinou svoje inšpirácie čerpá z oblasti jazdectva a šermu. Pod jeho rukou vznikajú aj elegantné plášte a peleríny z najjemnejšej kože a kožušiny, tvídové nohavicové kostýmy či široké pletené kardigany s elegantnými opaskami.
Okrem iného veľký úspech zaznamenávajú aj kabelkové legendy, ako je napríklad Kelly bag či Birkin bag. Obe sú slávne nielen vďaka dámam, podľa ktorých sú pomenované ( Grace Kelly a Jane Birkin) ale taktiež vďaka svojmu elegantnému, jednoduchém strihu a kvalite. Tieto kabelky sú skvostami čo dokazuje aj fakt, že na takú Birkin kabelku sa čaká aj dva roky a všeobecne sú určené len pre tie "vyvolené".
Veľkú popularitu zožali aj unikátne parfémy , ktoré sú venované nielen dámam ale i pánom. Prvý parfém tejto značky sa objavil v roku 1951 pod názvom Eau d´ Hermès - jemná, svieža kožená vôňa. Mojou obľúbenou je však parfém Hermès Eau Des Merveilles, ktorý tvorí vďaka citrusom, dreveným tónom jedle a cédru božskú kombináciu!
Každý parfém má svoju osobnosť a rozpráva svoj vlastný príbeh. Je len na vás, ktorého príbehu sa stanete súčasťou...
No comments