Bailadora - keď spája láska k tancu

-
 My ženy dokážeme mať neskutočne veľa podôb. Často sme : Nahnevané. Nespokojné. Sebavedomé. Rezignované. Salámistky. Optimistky. Pesimistky. Náladové. Spokojné. Plaché. Profesionálky. Workoholičky. Maniačky. Lenivé ... a mohla by som pokračovať. Bývame rozdielne, no predsa sme svojim spôsobom rovnaké -všetky totiž v sebe ukrývame jednu rovnakú  túžbu  ...túžbu po OBDIVE.

 Pamätám si ten deň, kedy som si povedala,že sa môžem mať lepšie. Že môžem rásť a makať na sebe. Môžem si prakticky  žiť svoj sen a nestratiť pritom hlavu. A samozrejme, môžem získať obdiv.
 Je však ľahké povedať si to.












Ťažšia fáza prichádza, keď niečo pre to musíte urobiť -  vzoprieť sa hnevu, lenivosti, myšlienkam "čo keď", závisti a podobným prekážkam. Keď chcete niečo dokázať, musíte niečo pre to obetovať. Je to síce  cesta ťažká , no nie nemožná. V hlave sa mi neustále prehrával ten moment, kedy som spatrila na pódiu päticu ladne si tancujúcich dám. Stačila sekunda a hneď som vedela, že chcem medzi ne patriť. Byť súčasťou tímu, ktorý  slová ako  nedá sa , nemôžem, neviem, nedokážem, neverím, nevydržím, neuspejem, nie som NEPOZNÁ.
 Spravila som prvý krok do neznáma.  Krok k obnove svojej osobnosti, k premene. Vlasy stiahnuté do gumičky, na seba legíny a tričko, fľašu vody do ruky   a s mierne stiahnutým žalúdkom, no s patričným odhodlaním vpred. Zotmelo sa, no ako som kráčala k budove na Hrobákovej ulici, videla som svetlo. Záplavu svetiel. Tento moment presne vystihoval to povestné "svetlo na konci tunela". Každý nový krok znamenal nový život, Obnovu. Prebudenie. Už zďaleka bolo počuť hrejivé  tanečné rytmy, ktorým sa nedalo odolať.  Tej hudbe som podľahla úplne. A to som ešte nebola vo vnútri! Keď sa otvorili dvere a privítali ma širokánske úsmevy a úprimné pohľady milých slečien, vedela som, že som tam správne. Že som tam DOMA.  A tak som sa odrazu stala súčasťou rodiny, ktorá nesedí a nečaká, ale ide si za svojimi cieľmi, nekecá ale plní si svoje úlohy,  neplače ale zostáva vždy s úsmevom, nezostáva ležať ale so silou vždy vstane, každý deň berie ako nový začiatok a ktorá si mení životy.



Je mi cťou predstaviť vám tanečnú skupinu Bailadora,  ktorej mentorkou je Alenka Ledvenyová -žena s veľkým poslaním, no s ešte väčším srdcom.


" Učíme naše Bailadorky vážiť si seba také aké sú, ale zároveň aby na sebe pracovali a posúvali sa stále ďalej a ďalej. Je jedno či si vysoká, nízka, mladá alebo staršia. Tanec je ideálnou formou zušľachtenia svojho tela a duše".



Ak si správne pamätáte, o Alenke som už písala v článku o trénerkách, ktoré rozhodne musíte poznať. Je v nej niečo veľmi silné. Nie je to taká tá klasická trénerka, ktorá vás behom hodiny trošku unaví, horko ťažko si pamätáte nejaké dva kroky z choreografie ktorú nikde nevyužijete a  s tromi kvapkami potu na čele odídete s úžasom, ako sa vám zmenil život. Je to žena , ktorá vo vás prebudí silu, opráši sebavedomie, odhodlanie zmeniť sa a  dokáže vám, že tou obdivovanou tanečníčkou sa raz  môžete stať aj vy!  Je tvrdou  no zároveň veľmi priateľskou osobou. Z jej tréningov budete odchádzať značne spotené, červené, strapaté, príjemne unavené no zároveň plné energie a dobrej nálady na rozdávanie. Budete sa posúvať vpred a čo je ešte lepšie, nebudete v tom samé. Nič nie je totiž  krajšie, ako keď zakaždým odchádzate  z kolektívu, do ktorého sa vždy tešíte vrátiť :)  Bonusom je, že na spomínaných tréningoch sa aj vzdelávate. Tým, že sa Bailadora  venuje výučbe rôznorodých tanečných štýlov od pôvodných cez moderné latinsko americké ( Reggaeton,Samba, Salsa, Cumbia, Merengue,Mambo) až po exotické ( Tahity,India, Afro, Belly dance)  máte neopísateľný pocit vcítenia sa do kože každého národa. Bailadora  tieto národy  spája  a učí vás, ako pochopiť myšlienku každého štýlu, no zároveň nekladie hranice na vyjadrenie samej seba a dodáva vám odvahu ukázať v sebe originalitu...



Dancehall
                                  Nechaj sa pohltiť horúcim rytmom Jamajky a vytancuj si zábavu..

Cuban Mambo

Vyjadri svoju vášeň ladnými a krásnymi pohybmi a nechaj tanec aby hovoril za teba...

Reggaeton

                                     
                                    Kombinuj prvky hip hopu a  tradičnej latinsko americkej hudby...


Timbalada

Prebuď v sebe šelmu a podeľ sa o energiu so svojim "kmeňom"...





Cumbia Colombiana

                             Staň sa súčasťou dojímavého príbehu z histórie a oslavuj život...


Incredible Bolywood
Zasnívaj sa do bohatstva a krásy Indie...

Guguancó

 Rozdávaj lásku a nádej v rytme kubánskej rumby...

Brazil Samba

Zvádzaj , flirtuj a oslavuj tento veľkolepý tanec plný pestrofarebnosti...

Sunny Polynesia

Započúvaj sa do šumu mora a hýb bokmi v jeho rytme...


Merengue
Vnes radosť a vyčaruj úsmev na tvári....





" Cieľom  tanečnej skupiny je priniesť temperament, hudbu, a korene bohatých kultúr na parket tanečných sál a pódií. Dáva šancu aj tanečníkom s menšími skúsenosťami, ktorí sa pod vedením kvalitných trénerov posúvajú míľovými krokmi. Prioritou je dať vyniknúť nielen profi tanečníčkam ale aj nováčikom,  ktorým pomáha žiť svoj tanečný sen.."






Nemôžem však písať o Bailadore bez toho, aby som vám podrobnejšie nepredstavila jej zakladateľku Alenku . Prinášam vám exkluzívny rozhovor, v ktorom vám Ajka priblíži čosi zo svojho detstva, prezradí čo pre ňu Bailadora znamená a prečo sa ju rozhodla založiť!


1.         Čo ťa viedlo k tomu, aby sa tanec stal súčasťou tvojho života? Pamätáš si  na svoje prvé tanečné kroky,  prvú naučenú choreografiu ?
Moje prvé „tanečné kroky“ boli vraj hneď ako som vedela stáť. Mamina bola cvičiteľkou aerobicu a počas jej hodín som vždy poskakovala. Tak sa rodičia rozhodli, že ma ako 4-ročnú prihlásia na spoločenské tance v TK Danube. Doteraz som nesmierne vďačná pánovi Mičúnekovi, ktorý mi dal veľmi dobré základy. S príchodom na ZŠ ma rodičia prihlásili do muzikálového divadla ALKANA, kde som prakticky trávila celé svoje detstvo. Tréningy 5 krát do týždňa, tanec, spev, herectvo, pravidelné veľké vystúpenia... Dalo mi to veľmi veľa, naučila som sa usmievať, vystupovať na pódiu, pracovať s trémou a ostýchavosťou. No a tu som mala aj svoje prvé vystúpenie J 




2.          Si trénerkou a zároveň zakladateľkou Bailadory. Prečo si sa rozhodla založiť si vlastnú tanečnú skupinu ? Čo ťa motivovalo a viedlo k poslaniu meniť životy iným?
Viac menej som odmalička vedela, že raz chcem mať veľkú tanečnú školu. Spočiatku to začalo veľmi nevinne. Začali sme sa stretávať skupinka cca 7-10 dievčat. Už vtedy tam boli dievčatá, ktoré mali s tancom niekoľkoročné skúsenosti, ale aj úplné začiatočníčky. Postupne, ani neviem ako, sme sa začali rozrastať. Celé to išlo veľmi prirodzene a nenásilne. S príchodom na VŠMU som sa Bailadore začala viac venovať, prišli prvé nábory a konkurzy. Čím viac nás bolo, tým viac som si uvedomovala, aké je dôležité pracovať s mladými dievčatami/ ženami. Treba posilniť ich sebavedomie a vieru v seba, no na druhej strane (hlavne u mladých dievčat) podporiť kolektívne cítenie a naučiť prijímať ľudí takých akí sú, bez ohovárania a posmeškov. Sme krehké a zraniteľné bytosti, ale máme v sebe obrovskú silu a chuť bojovať. To sa mi nejeden krát potvrdilo a zo šedých myšiek pred mojimi očami vyrástli krásne divy!






3.         Čo znamená názov Bailadora a čo má evokovať okoliu?
Bailadora znamená po španielsky tanečnica. Má to v ľuďoch evokovať exotiku, krásu, ženskosť a temperament.



4.         Kde berieš inšpiráciu pre tvorbu jednotlivých choreografii, výber hudby, tvorbu kostýmov?
Akési mále choreografie som tvorila už ako malé dieťa v rámci hry. Tiež som mamine sem-tam pomáhala tvoriť aerobicové kombinácie, ktoré následne ona učila jej cvičenky. Od malička ma veľmi bavilo tvoriť niečo nové. Postupom rokov som si vytvorila akési svoje choreografické zásady a tie sa snažím dodržiavať. No jednou zo zásad je aby každá choreografia bola niečím iná, zaujímavá. K tvorbe choreografií mi veľmi pomohlo aj štúdium predmetu choreografia na VŠMU. Rozšírilo to moje obzory. Hudba ma musí dostať „na prvé počutie“. Vtedy viem, že je to ono. No a tvorba kostýmov, to je otázka sama o sebe. To je môj koníček, moja záľuba, milujem navrhovanie a tvorbu kostýmov, ktoré zvýrazňujú ženskú dušu, ale nepôsobia prvoplánovo až lacno.
V každom prípade som zástanca toho názoru, že človek sa neustále vzdeláva, mení a musí na sebe pracovať. Musí byť otvorení svetu, všímať si okolie, ľudí, prírodu, farby, tvary... To je najlepší zdroj inšpirácie.
                 





5.         Je krásne, že Bailadora nie je len tanečná skupina, ale je to predovšetkým  jedna veľká rodina, ktorú spojila láska k tancu. Aké sú jej členky? Stretla si sa aj s negatívnymi ohlasmi?
Evi krásne si to nazvala, presne toto je môj cieľ, vytvoriť rodinu, kde sú si všetky dievčatá rovnocenné, žiadne skupinkovanie, žiadne ohováranie. V prvom rade je pre mňa dôležité, aby sa u nás všetky dievčatá cítili dobre. Je jedno či sú nízke, vysoké, mladé alebo staršie. Žena je jedna nádherná ľudská bytosť. Tanec (a práve ten, ktorý robíme my) túto krásu dostáva na povrch, pracuje s našou vonkajšou, ale aj vnútornou krásou. Bailadorky sú úúúžasnéé! Veselé, plné energie, kamarátske a hlavne bláznivé. Najradšej mám tréningy, kde sa všetky spolu smejeme celé hodiny. Často mi kočky povedia, že prišli na tréning po ťažkom dni, kedy sa im nedarilo a boli unavené, ale po tréningu odchádzajú plné pozitívnej nálady, nádeje a spokojnosti.. Toto je pre mňa ten najkrajší dar.





6.         Ako vyzerá váš typický tréningový deň?
Naše dievčatá sú rozdelené do viacerých skupín od začiatočníčok až po profi. Každý tréning je určený požiadavkám danej skupiny. Tréningy sú zamerané predovšetkým na výučbu nových tanečných krokov a techník , ale venujeme sa aj kondičným  a posilňovacím cvičeniam , ktoré nás spevňujú a skrášľujú. Samozrejmosťou je tzv. čistenie choreografií, kedy dievčatá pripravujeme na pódiá a svetlá reflektorov ;).



7.         Na čo všetko sa môžu tešiť členky – Bailadorky, prípadne potenciálne záujemkyne?
Určite na bláznivý kolektív, nové kamarátky, veľa veľa tanca, ktorý z nich spraví ženu z veľkým Ž. Na kopec natáčania videoklipov so známymi osobnosťami, na photoshootingy, na tanečné workshopy, ale aj kurzy líčenia alebo prednášky zdravého životného štýlu, lifestylu. No a samozrejme sústredenia a tanečné akadémie, ktoré sú vždy akýmsi vrcholom sezóny, kde sa prezentujú úplne všetky naše členky, teda nielen profi ale aj začiatočníčky.









8.         Aké projekty, súťaže, akcie sa Bailadore  doteraz podarili „vytancovať“?
Bohužiaľ v konkrétnej tanečnej oblasti, ktorej sa venujeme sa na Slovensku neusporiadávajú žiadne súťaže, ale určite plánujeme za nimi vycestovať do zahraničia. Na Slovensku sme sa zúčastnili talentovej show v TV Markíza, kde sme sa dostali do TOP 50 najlepších tanečných čísel. Tiež sme sa zúčastnili ADIDAS REPRESENTS, kde sme získali krásne 6. miesto, spomedzi cca 200 tanečných čísel. Okrem toho máme za sebou mnoho videoklipov s hviezdami popovej a hip-hopovej slovenskej scény, ako napr. Eusebio, Čistychov, Peter Pann, Ricco&Claudia, Kali, Don Čičo a mnoho ďalších.












9.         Bailadora sa rozhodla plniť detské sny. Je úžasné , že dávaš i deťom možnosť pracovať na sebe a dosiahnuť svoje vysnívané ciele. Čo ťa presvedčilo, aby do Bailadora rodiny mohli patriť aj mladšie tanečníčky?
Vždy som chcela pracovať s deťmi. Milujem ich detskú úprimnosť, nevinnosť a neustálu hravosť a radosť. Na jednej strane ich musíme viesť, napomínať a vychovávať. Ale na druhej strane nám oni poskytnú svoju neohraničenú lásku a radosť zo života. Učíme ich k zodpovednosti a dospelosti, oni nás učia ako si úžívať život plnými dúškami. Hodiny s nimi sú pre mňa relaxom, kedy vypnem od okolitého „dospeláckeho“ sveta.  





10.    Nejednej žene si ukázala, že pracovať na sebe nie je na škodu a že po veľkej drine prídu zaslúžené výsledky a obdiv. Čo však teba ženie dopredu a dáva ti ten pocit, že Bailadora všetko zvládne a rozhodne na to má? Kto je tvojou najväčšou oporou?
Keď človek chce v živote niečo dosiahnuť, musí tomu veriť. A ja nielenže verím, ale som o tom presvedčená. Nádej a energiu na uskutočnenie všetkých plánov mi dávajú momenty, keď vidím na našich Bailadorkách pokroky. Hneď im chcem dať možnosť ďalej sa prezentovať. A tiež tie spomínané magické chvíle, kedy stačí povedať: „Aji ďakujem ti veľmi pekne, bolo to skvelé, ten workshop/tréning/vystúpenie mi veľa dalo.“ To sú tie najkrajšie momenty a vtedy viem, že moja práca má zmysel...
No a mojou najväčšou oporou je jednoznačne moja rodina a priateľ. Oni sú tu pre mňa vždy, keď vidia, že je toho na mňa veľa, že už to nezvládam a vedia ma „stopnúť“ v tej pravej chvíli. Vypočujú ma, poradia mi, pomôžu mi. Sú tu pre mňa vždy, keď ich najviac potrebujem.


11.    Dodnes si pamätám tvoju vetu : „Tancovať môže každý“.  Čo by si odkázala ženám, ktoré síce milujú tanec, no doteraz nenašli odvahu niečo pre seba  urobiť a radšej budú pokračovať so sledovaním vystúpení tých krásnych tanečníč kdesi spoza rohu, pretože „oni rozhodne nie sú ten typ“ aby to dokázali?
Od dávnych čias je žena inšpiráciou a múzou. Krása ženy je v jej nežnosti, jemnosti, láske, kráse a zmyselnosti. Naučte sa vážiť si samé seba, naučte sa na sebe pracovať a posúvať sa ďalej. Nepočúvajte čo hovoria druhí, počúvajte svoje srdce a splňte si svoje sny :-*








V živote ženy prídu momenty , kedy sa zastaví, prehrá si svoj doterajší život a zistí, že jej niečo chýba. Že doteraz blúdila životom, ktorý nie je podľa jej predstáv.Zhrozí sa a upadne do depresie alebo si povie , že má na to, aby žila lepšie. Pamätaj, že vždy máš šancu zmeniť to. Zamakať na sebe. Premietnuť svoje sny do reality. Stať sa obľúbenou. Obdivovanou. Váženou. Avšak prvotný impluz musí nastať v TEBE.  Ak chceš aby si ťa vážilo a malo rado okolie, musíš sa mať rada predovšetkým ty sama...






Takže ak máš chuť  a  túžiš spraviť niečo pre seba, pridaj sa k Bailadore ešte dnes! Okrem formovania postavy, naberania kondičky, ochutnávky rôznych štýlov sa predovšetkým staneš súčasťou jednej veľkej tanečnej rodiny, s ktorou zažiješ kopec srandy, nezabudnuteľných zážitkov a nádherných momentov - či už sa spolu budete potiť na tréningoch,  užívať si to na vystúpeniach , dovolenkovať a zároveň makať na summer campoch v zahraničí alebo vystupovať v rôznych klipoch . Byť Bailadorkou je úžasné a ja sama som vďačná za každú skúsenosť a  spoločný zážitok .



Tancovať môže každý! :) 








Vaša Brunette 


No comments

Thank you for visiting Magnifique Brunette. 2014 © All rights reserved by Magnifique Brunette. Powered by Blogger.